Tuesday, August 19, 2014

MENJADI EXPERT TRADER DI BURSA MALAYSIA

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Ramai pelabur di luar sana yang tak tahu akan status diri mereka dalam pasaran saham samaada mereka merupakan day trader, swing trader, scalpers, contra trader, short term trader, position trader, short term Investor, long term investor dan banyak lagi status yang ada dalam pasaran saham ini.

Untuk memudahkan cerita, untuk menjadi trader kita mestilah duduk di depan komputer pada setiap masa untuk menangkap setiap pergerakan harga saham yang ingin kita beli atau jual. Pada masa yang kita mestilah tahu akan aura dan ritma keadaan pasaran semasa secara keseluruhannya.

Kalau anda ingin menjadi trader tegar atau trader pro maka analoginya begini.

Seorang penembak yang banyak berlatih menembak banyak kali setiap hari pastinya lambat laun akan menembak dengan tepat. Cuba lihat screen shot di bawah ini. FY menembak 264 kali sehari dan kalau didarab selama 300 hari setahun maka 79200 tembakan dilakukan.


FY yakin tembakan yang sebegini banyak saban hari akan menyebabkan tembakan itu akan menjadi lebih tepat kalau dibandingkan dengan trader yang hanya menembak sejam sekali, sehari sekali mahupun sebulan sekali...

Anda ingin menjadi Pro Trader dan belajar cara menembak tepat dalam pasaran saham di Bursa Malaysia?

Hubungi FY 016 6667430 atau Zuhri Zain MSTA 012 6290407 untuk membuat temujanji personal coaching bagi menjadi seorang Pro Trader. InsyaAllah kami akan membantu anda.

Janganlah asyik baca post-post FY dalam blog secara senyap, tapi tak percaya...
Janganlah asyik baca post-post FY dalam blog ini tapi tak berbuat apa-apa...
Tanpa berbuat apa-apa anda takkan kemana - mana.

Ambillah insiatif datanglah ke Seminar Saham Super Investor FY. Daftar di www.seminarsaham.com.my. Ambillah langkah pertama yang mungkin akan mengubah hdup anda selamanya.  


Berikut ini sedikit nasihat yang mungkin berguna bagi Trader dan Investor di Pasaran saham.


Dalam jangkamasa terdekat ini FY akan menjalankan ;

  • Woksyop BTX Online Trader dengan harga promosi RM50.00 sahaja akan dijalankan pada hari Sabtu 30 Ogos bertempat di ThotBox, Damansara Intan. Hubungi Zuhri Zain 012 6290407 untuk tujuan pendaftaran.
  • Seminar SuperTrader pada 23 Ogos 2014 di Grand Blue Wave Hotel Johor Bahru. Hubungi Mustapha Kamal 019 7775527 untuk mendaftar.
  • Seminar Super Investor bersama FY 13 September nanti tapi kalau tak sabar boleh buat temujanji personal coaching di pejabat FY. Terhad kepada 5 orang sahaja setiap sessi. 
Disamping itu juga FY sedang menyiapkan buku-buku Ebook Pelaburan Saham untuk kemudahan anda semua tak berapa lama lagi. InsyaAllah.

Sekian dahulu buat kali ini.

Wasalam...

FY
016 6667430
Remisier
Kenanga Investment Bank Berhad
Naib Presiden
Persatuan Remisier Bumiputera Malaysia


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.