Tuesday, August 19, 2014

DIMANA SAYA BOLEH MELABUR?

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Dewasa ini sejak kejatuhan pasaran saham pada tahun 1997 disebabkan Asean Financial Crisis mahupun kejatuhan pasaran pada tahun 2007 disebabkan oleh Isu Sub Prime, para pelabur lama dan baru telah kembali mula dapat menabung dan punya lebihan untuk dibuat pelaburan.

Malangnya ruang dan peluang untuk melabur yang nampaknya semakin sempit. Pelaburan Properties dan Real Estate telah menjadi terlalu mahal. Simpanan dan Simpanan Tetap membawa pulangan yang kecil dan tidak dapat mengatasi inflasi. Derivatif dan Forex pula tinggi risikonya. Begitu juga pelaburan komoditi Emas, Perak, Kelapa Sawit dan lain-lain yang tidak menentu. 

Kesukaran mencari  alternatif pelaburan ini akhirnya membolehkan ramai Con Man, Scammers, Penipu dan Skim Piramid yang bersembunyi di sebalik pelbagai syarikat contohnya komoditi Emas, Kelapa Sawit atau apa sahaja tumbuh bagai cendawan dewasa ini. Mereka menjanjikan pulangan yang tinggi setiap bulan, kena cari pelabur, kena letakkan duit pada satu jangkamasa yang tertentu, beli jongkong emas tapi dapat emasnya tak dapat atau dapat lambat dan sebagainya.  

Dalam pelaburan saham pula ramai yang lebih suka membeli saham secara indirect melalui skim ASB mahupun melalui syarikat-syarikat saham Amanah yang banyak di negara ini. Membeli saham secara direct atau secara terus dalam pasaran Bursa Malaysia menakutkan ramai pelabur. Ketakutan ini sebenarnya adalah kerana kebanyakan pelabur tak punya pengalaman dan ilmu pengetahuan mengenainya walhal kaedah ini adalah jauh lebih baik kerana kita akan dapat pulangan yang jauh lebih tinggi kerana kita tak perlu membayar pelbagai yuran yang dikenakan oleh oleh syarikat-syarikat yang mengendalikan modal pelaburan anda. 

Di sini FY paparkan beberapa bukti keuntungan yang boleh anda perolehi melabur di Bursa Malaysia tak kiralah samaada besar atau kecil modal yang anda laburkan.

Pelabur-pelabur yang untung dengan pembelian saham IPO UMWOG











Pelabur ini untung RM11,000 lebih...

Pelabur ini untung RM19,000 lebih...
Pelabur kecil ini untung RM700 lebih..
Untung pembelian saham IPO Westport

Sekiranya anda ingin memulakan portfolio pelaburan saham di Bursa Malaysia baik melalui pelaburan PRIMARY MARKET melalui IPO Awam, IPO di MITI dan Private Placement mahupun SECONDARY MARKET melalui pelaburan dalam pasaran terbuka FY boleh membantu anda.

Dan sekiranya anda ingin menjana keuntungan sepertimana yang dipaparkan tadi, FY menjemput anda untuk menyertai Seminar Super Investor bersama FY pada hari Sabtu 13 September ini di Bangunan Lembaga Getah Asli, bersebelahan KLCC. Untuk mendaftar layari ; 





Disamping itu juga dalam jangkamasa terdekat ini FY akan menjalankan ; 
  • Woksyop BTX Online Trader dengan harga promosi RM50.00 sahaja akan dijalankan pada hari Sabtu 30 Ogos bertempat di ThotBox, Damansara Intan. Hubungi Zuhri Zain 012 6290407 untuk tujuan pendaftaran.
  • Seminar SuperTrader pada 23 Ogos 2014 di Grand Blue Wave Hotel Johor Bahru. Hubungi Mustapha Kamal 019 7775527 untuk mendaftar.
  • Seminar Super Investor bersama FY 13 September nanti tapi kalau tak sabar boleh buat temujanji personal coaching di pejabat FY. Terhad kepada 5 orang sahaja setiap sessi.

Selain itu FY sedang menyiapkan buku-buku Ebook Pelaburan Saham untuk kemudahan anda semua tak berapa lama lagi. InsyaAllah.

Sekian dahulu buat kali ini.

Wasalam...

FY
016 6667430
Remisier
Kenanga Investment Bank Berhad
Naib Presiden
Persatuan Remisier Bumiputera Malaysia


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.