Tuesday, January 24, 2023

FASA KEDUA PELABUR ZERO

 FASA KEDUA PELABUR ZERO

Oleh FY Al Haj

Remisier Kenanga


Anda dah melepasi fasa pertama seperti yang FY dah terangkan dalam artikel sebelum ini dengan membeli dan menjual IPO. Jadi secara tak langsung anda sudah faham proses permohonan saham melalui platform online bank dan menjualnya melalui platform Kentrade sekiranya anda berjaya mendapatkannya. Kalau tak berjaya cuba lagi dan lagi.


Fasa pertama selesai. Anda nak belajar membeli saham di pasaran terbuka pula.


Banyak yang nak kena analisa. Fundamental, Financial, Technical dll. Sebelum tu modal kenalah masukkan dulu. Perihal modal permulaan, itu dalam artikel FY yang lain pula.


Dalam seminar FZTH, FY kongsikan teknik pemilihan IMANTAP. 7 ciri penting dan kuat sesuatu saham yang nak dipilih itu. Kita akan buat analisis Makro hinggalah ke Mikro termasuklah faktor global, Malaysia, Industri dan Syt. Kemudian mengabungkan analisis Sentiment, Fundamental dan Financial, Quantitative, Mosaic Theory dan lain-lain lagi. Pemilihan saham yang sesuai baik untuk Trader mahupun Investor.


Kemudian kami akan kongsikan pula timing bila nak membeli dan menjual saham tersebut melalui pendekatan Analisa Teknikal atau TA. Support, Resistance, Trend, Momentum, Trading Plan dan sebagainya sekiranya anda ingin jadi trader di Bursa Malaysia.


InshaAllah dengan ilmu ini anda boleh memilih samaada nak jadi Investor jangkamasa panjang mahupun Trader jangkamasa pendek dalam Bursa Malaysia. Nak pilih saham Growth atau saham Income yang berdividen.


Itu fasa kedua.


Fasa ketiga pula ialah bila anda nak jadi Full Time Trader, swing trader, scalpers sebab nak jadikan trading sebagai profession maka itu masuk dalam artikel yang akan datang.


Jangan risau FY boleh terangkan semua sekali. Kan FY Top Performing Remisier di Kenanga yang dah menang 6 anugerah Bursa Malaysia? Hawhawhaw…


Tungguuu…


FY Al Haj

Hidup kena cool

Hati kena mulia…


Berminat nak belajar semua ini? Jemputlah datang ke seminar From Zero to Hero yang FY jalankan. Seminar ini diiktiraf Bursa Malaysia!


FZTH NILAI


Tarikh :  6 & 7 Feb 2023

              (Isnin & Selasa)

Lokasi: Dewan AF Training 

              Putra Nilai, Nilai

Masa : 9 pagi - 5.30 ptg


FZTH NILAI


Tarikh : 25 & 26 Feb 2023

              (Sabtu & Ahad)

Lokasi: Dewan AF Training

              Putra Nilai, Nilai

 Masa : 9 pagi - 5.30 ptg


Seminar ini terhad hanya untuk 25 orang sahaja bagi setiap sesi. Bagi yang berminat dan ada pertanyaan mengenai seminar FZTH boleh hubungi Hajah Azila di talian 016-6641755.


atau daftar terus di ;


www.seminarsaham.my


FIRST COME FIRST SERVE BASIS


Jomm...

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.