Sunday, October 14, 2018

MACAMANA NAK MELABUR SAHAM?

MACAMANA NAK BELI SAHAM?

0. Buka akaun CDS dan trading di Broker saham. eg Kenanga Investment Bank Berhad atau hubungi En Yasin 0193346570 waktu bekerja. Dia akan bantu. Anda boleh samaada datang ke pejabat FY di The Curve Mutiara Damansara atau melakukannya melalui pos sekiranya anda tinggal juah. Dokumen yang diperlukan ialah RM10, Salinan kad pengenalan dan salinan penyata bank.
0. Bila akaun CDS dah siap, pihak kami akan PM anda, anda akan mendapat emel dari pihak Bursa Malaysia yang mengatakan no CDS anda dan anda juga akan menerima surat dari pihak Kenanga Investment Bank mengatakan yang akaun trading anda telah dibuka. FY akan secara automatik menjadi remisier anda. Paling awal ia akan mengambil masa seminggu untuk siap.
0. Kalau anda ingin membeli menggunakan platform online sila daftar platform online Kentrade milik Kenanga. Anda perlu meletakkan no user dan password pilihan anda sendiri. Bila anda di depan komputer hubungi En Ramzie 0173730513 dia akan bantu. Waktu bekerja yer! Websitenya ialah www.kentrade.com.my

Atau

Anda boleh menghubungi FY untuk membeli saham tersebut kerana FY adalah remisier anda.

Tapi sebelum itu

Anda kenalah masukkan modal pelaburan dan modal permulaan pelaburan yang optimum ialah RM5000.

Namun demikian lebih afdal lagi carilah ilmu pelaburan saham terlebih dahulu.

MACAMANA NAK TRANSFER DUIT

Tengok je penerangan FY kat Youtube.

Youtube channel FY - Cari jer Faizal Yusup.


Sekian dulu... Ada soalan?

FY Al Haj

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.