Tuesday, January 7, 2014

Senarai IPO 2014

Assalamualaikum...

Berikut ini ialah beberapa saham IPO besar yang bakal menemui kita di tahun 2014. Alhamdulillah tahun 2013 merupakan tahun yang baik bagi IPO memandangkan boleh dikatakan semua saham yang disenaraikan membawa keuntungan kepada pelaburnya.

InsyaAllah FY percaya tahun ini juga kita akan menyaksikan perkara yang sama. Jadi persiapkanlah modal anda untuk membeli saham-saham IPO ini baik melalui Private Placement, IPO Awam mahupun IPO di MITI.

Untuk permohonan IPO di MITI nampaknya pihak MITI telah menukar kaedahnya dan InsyaAllah FY akan berkongsi di sini akan prosedurnya nanti. Apapun scan IC berwarna yang jelas dan daftarlah di saham.online.miti.gov sebagai pelabur di MITI terlebih dahulu sebelum langkah yang seterusnya untuk memohon saham-saham IPO yang bakal mendatang.


Disamping ini juga ada lagi beberapa saham-saham lain contohnya ECONPILE BERHAD yang akan disenaraikan tak lama lagi, BOUSTED PELANTATION, RESORT BERHAD, MOL GLOBAL, WESTSTAR, RANHILL ENERGY AND RESORCES juga beberapa saham SPAC contohnya anak syarikat DAYA MATERIALS iaitu REACH ENERGY yang bakal menjadikan jumlah penyenaraian 20 IPO baru yang bakal meningkatkan pasaran modal sebanyak RM20 Billion. Ini merupakan satu perkembangan yang sihat dalam Bursa Malaysia yang mana merupakan petunjuk yang syarikat-syatrikat di Malaysia berkembang dan membesar dengan baiknya dalam ekosistem ekonomi yang kondusif.

Sekian dahulu...

FY
Hidup kena cool,
Hati kena mulia...

Artikel dikemaskini pada 26 Januari 2014

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.